Anna: The Magic of Words (Demo version 4, 2024) available now

Hi there, lovely people.

I had and still have problems with my mental health. This is not an isolated case, it is a general problem for people. I say that without judgment, because every story is different. Not being allowed to talk about it may still be ingrained here and there, but – to put it casually – if you have a broken leg, you seek help and don’t hide away.

The trick is to motivate yourself. I discovered writing for myself in 1996 and over the years I have learned that I am not alone with the turmoil in my head. I started to support and raise awareness about mental health, sometimes through unexpected means.

In 2022 came an idea that still prioritizes art and creation, but thinks around the whole “keep the ball rolling”, “keep going despite setbacks” and “work focused towards set goals” a bit. I started developing a video game with an exciting, dangerous journey and search for Anna at its core. Anna: The Magic of Words has been in development since summer 2022.

I love to get your feedback.

https://www.eastpixel.de/anna

 

Änderungsprotokoll (Englisch)

The brand new demo version of Anna: The Magic of Words for the Nintendo Entertainment System® and Famicom ist finally available.

It’s the biggest updated so far. Please see the changelog, check out the gameplay video and download the game for free now.

 

Changelog | Demo #4 (4.0.0) – available since April 24, 2024

  • Added: Music. Main theme song, Pre-Gameplay Sounds and the first Dungeon song
  • Added: Overworld with Level selection (work in progress)
  • Added: Enemies (bats, frogs, snakes)
  • Added: “Learn to play” mode, after test players feedback
  • Changed: Scroll physics, player hitbox
  • Changed: collectable hears are now dynamic, they maybe appear if you need one
  • Changed: Dungeon Level 1/2 Level structure, Collectables, Enemies, Checkpoints
  • Added: Dungeon Level 2/2 a brand new second level for you to beat
  • Changed: the bloody spikes in the Dungeon are finally gone (they were a placeholder in the game’s development for almost two years and changed their appearance several times), please welcome the OCTUPUS PLANTS that have taken over the world and think about how they are related to the bats 😉
  • Changed: Gameplay timer set to 240 seconds per level
  • Changes: Initial “lives” set to 6/8 when starting the game

 

Die Story des Spiels

Die Magie der Worte hat dir alles gegeben und alles genommen.

Ein wenig traurig und enttäuscht machst du dich auf den Weg durch eine gefährliche Welt. Begib dich auf die schwierige Reise durch den Dschungel, eisige Landschaften und gefährliche Höhlen. Sammle Schriftrollen und kombiniere ihre Worte, stelle dich deiner Angst und der tickenden Uhr.

Was auch immer passiert, vergiss nie dein wichtigstes Ziel: finde Anna.


Die tiefere Bedeutung der Story

Das Spiel ist mehr als ein typisches 1980er-Jahre-Jump'n'Run. Es ist eigentlich nur eine Hülle. Die Hülle für einen Prozess der Selbstfindung, Heilung, Motivation und dem starken Willen, nicht aufzugeben. Gemeinsam mit der Spielfigur begibst du dich auf eine beschwerliche Reise und der Suche nach Anna.

Auch wenn du es schon geahnt hast: Anna ist gar nicht zwingend ein Mensch oder ein Tier. Anna kann genauso gut für einen Lieblingsort, ein Gefühl, eine Familie, ein Zuhause, einem Angekommen sein oder für die Zufriedenheit mit einer erledigten Aufgabe oder mit sich selbst stehen, aber selbstverständlich auch für einen einzelnen Menschen.

Es gibt keine richtige oder falsche Antwort auf die Frage nach der Bedeutung des Spieltitels. Du entscheidest. Was du auch kannst: den psychologischen Aspekt einfach völlig ignorieren und dich voll und ganz auf das Spielen dieses anspruchsvollen Jump'n'Runs fokussieren. Achte aber einfach ein bisschen auf deine kleinen Herzchen und immer auch auf die tickende Uhr ;-P


Die Grüne Schleife

EASTPIXEL unterstützt die Grüne Schleife sowie Projekte, die Menschen und Integration fördern. Der Autor des Videospiels Anna: The Magic of Words ist selbst einer dieser Menschen. Vor langer Zeit hat er sich auf die Suche nach Zufriedenheit und dem eigenen Wohlbefinden gemacht. Die Entwicklung des Spiels ist ein Beispiel. Es lehrt und hilft ihm, konzentriert auf gesetzte Ziele hin zu arbeiten und am Ball zu bleiben. Die Motivation, trotz Rückschlägen weiterzumachen, soll auch anderen Menschen helfen. Und übrigens, der Autor hat seine Anna bereits gefunden.

Die Grüne Schleife ist das internationale Symbol für eine Gesellschaft, die offen und tolerant mit psychischen Erkrankungen umgeht.

The green ribbon is the international symbol of mental health awareness.

https://www.seelischegesundheit.net/